Brra.bg - а.к.а Търговски регистър
Понеже в предния ми материал за проблемите с brra.bg, Мike Ramm ми каза, че съм критикувал напразно и всичките проблеми с в моя телевизор, ето и пореднотo доказателства.:
1. Пиша http://brra.bg - излиза ми чисто новия сайт на агенцията, която трябва да ползвам за пререгистрация на фирмата:
2. Боже, то било www.brra.bg, ехх, как не се сетих. Айде от мен да мине http://www.brra.bg. Зареди се ! Ура. Аз като човек, който иска да е запознат с много неща, цуквам на условията за ползване. Напомням, че това е ДЪРЖАВНА структура, която създава в мене доверието към държавата. Ето и условията, заедно с информация, че и моите данни са (c) на агенцията, тоест аз НЕ мога да използвам името на фирмата си повече, щото е Cоpyright на Агенцията. Така де, ето условията за позлване на сайта:
Дали съм съгласен с тях, а?
3. Хайде да се разходя из секцията за справки. Цъквам, гледам, искам пак да се върна в началото за да видя какво друго има. Кликам на логото. Аииии, ама какво стана:
![]()
Почвам да цъкам по линковете за начало и помощ, ама не, не става. айде пак на адресната лента с www.brra.bg
4. Искам да се регистрирам, за да получа достъп и до други функции на сайта. Въвеждам си данните, и след малки перипетии от недовиждане на кода се регистрирам и получавам мейл с тема: Registration for CRPortal
- ?!?. Какво е CRPortal и защо е на английски? А ето и текста:
“За да потвърдите регистрацията си в портала на Търговския Регистър на РБ отворете следния адрес и натиснете “ЗАПИС”:”
- Какво е РБ?
5.Разбира, се че исках и да прочета документи по сайта предложени любезно в затворен формат с тейното име doc.doc - така, се казват всички генерирани документи. Освен всичко, те все още са нечетими за мене и да изглеждат ето така:
Много ще ми е кеф, някой от агенцията да ми каже, да ми обясни защо се случват всички тези проблеми, които открих само за 10 минути, а ако се заровя повече?
Mike, аз критикувам, когато има нужда от критика, а не без причина. Сам разбери, че оправданието “ти нямаш такъв шрифт” за да четеш генерирания документ звучи смешно. Агенцията е длъжна според законите на държавата да усигури достъп, без значение дали имам някакъв шрифт (който в интерес на истината аз имам) или пък дали съм достатъчно богат за да си купя Windows за да мога да чета документите. Да не говорим за сайта, които би трябвало да представлява държавна институция, а за момента, аз не го виждам дори с качеството на личен сайт. Срам за фирмата, която го е разработила е той, ама голям.
Update:
От коментари, разбирам, че основната цел на агенцията е да работи оф-лайн, според познати- тя и там не работи, ама може и да заработи - дай Боже. Обаче, когато си пуснал уеб-сайт, той става официален сайт на агенцията, която е държавна структура, следователно, ако нещо не работи равно за всички, то е проблем.


януари 6th, 2008 at 12:36 pm
Чудя ти се на търпението да си тъпчеш канчето с бг тв..и да си разпиляваш времето да тестваш бг приложения.
Свиквай.
Кофти са.
Не стаат..на езика на негово великолепие потребителя.
Има дълго време да настигнат останалите, дори да им тичат насреща.
Не може да имаш всичко останало долу в тинята, не може да живееш като в сламена колиба в Африка от гл т на технологии и да искаш приложенията с тая отправна дестинация да са .. нещо.
Имам Джууст от април лани. И кво ми е ? Днес съм един модерен, информиран, млад човек. Да пипна бг приложение докато стана немодерен, възрастен пенсионер ? Ти се майтапиш, пич
януари 6th, 2008 at 12:40 pm
Бого, не искам да се превръщам в адвокат на Агенцията, въпреки че така насочваш нещата. Както казах и преди, тези хора не могат да управляват такива проекти и затова хората се сблъскват с подобни проблеми на твоите. Молбата ми към теб беше да проверяваш фактите малко по-внимателно преди да хвърляш гръмки обвинения. Всъщност, опитах се да защитя онези девелопери, на които им скъсаха задниците от безумни изисквания и които според мен, не са виновни за това дередже на порталния сайт. Срамът не е за тези, които са го разработили, а за тези, които са го възложили. Ще споделя няколко факта, които знам от кухнята.
Агенцията имаше основната задача да пусне Търговския регистър като функция на гише. И тази работа още не е свършена като хората, но това беше целта за датата 1.1.2008. Ти сега трябва да можеш да отидеш в техния офис и да си свършиш работата там. Никога не е била поставяна целта да може всички функции да работят през интернет, защото се смята, че клиентите през интернет ще бъдат твърде малко. Това е така, макар че те пропуснаха важната особеност, че интернет потребителите са много гръмки и тяхното мнение ще проглуши пространството. Доколкото знам, единствената цел, която са възлагали на интернет достъпа, е да можеш да прочетеш законите, които се отнасят до Търговския регистър. Всичко останало е за парлама.
Главите на двамата шефове на Агенцията висят на косъм заради неспособността им да пуснат Регистъра навреме и неколкократното му отлагане, така че със сегашната версия се цели основно да се задоволи правителството и да се спасят шефовете от уволнение.
От друга страна, ако си се занимавал с производство на софтуер и то такъв, който да се ползва от милиони потребители, би трябвало да знаеш, че няма начин да угодиш на всички. Каквито и хватки да прилагаш, където и да сложиш “Република България” в списъка, все ще има недоволни. Затова може би от Агенцията са решили да не си дават много зор за някои “дребни” бъгове. В крайна сметка, Търговският регистър е един и ако искаш да си свършиш някаква работа, пак при тях ще отидеш и ще се принудиш да се съобразиш с условията, които ти предлагат.
Да, това е монополистко извиване на ръце. Да, това няма нищо общо с твоето желание да те обслужват лесно и удобно. Това е положението. Това е нивото на демокрация у нас в момента и затова получаваме такова обслужване.
Пак повтарям, не съм адвокат на Агенцията. Просто се опитвам да изясня някои неща.
януари 6th, 2008 at 1:35 pm
Аз не мога да разбера защо условията за ползване са във външен DOC файл ??? Това е ебаси безумието и егати безобразието.
януари 6th, 2008 at 1:36 pm
Поне да беше PDF ;)
януари 6th, 2008 at 6:13 pm
предлагам ти да идем до самия регистър и ще разбереш, че сайта им е най-малкия проблем
януари 6th, 2008 at 10:03 pm
Безумни неща са, които си открил, Бого! Човек се хваща за главата дори и да не му се налага да има вземане-даване с Търговския регистър, пък какво остава, ако ти се налага. Но новопоявилият се сайт, който трябва да даде достъп до “услугата”, всъщност се оказва поредният фарс, за който някой вероятно е прибрал нещо стабилно под масата. Нещо определено непрофесионално.
Не смея да разцъквам повече по него, че към където и да се насоча, все нещо успява да ме изненада неприятно..
Амин
януари 6th, 2008 at 11:21 pm
За съжаление Бого е прав. Нещо което отлагаха толкова време наистина трябваше да заработи от раз. Ама не би. Аз се борих цял ден със сайта им и пак не успях да подпиша документите, поради незнайна грешка. Като гледам коментарите при мен … май няма много доволни от услугата :-(
А що се отнася до критикуването - като е лошо трябва да се посочи, като е добро - трябва да се похвали.
януари 7th, 2008 at 12:16 pm
Oggin, прав си. Просто си мисля, че ние, по-активните потребители на интернет, много сме се изглезили и искаме всичко да върви перфектно. Истината е, че в нашата страна всичко е толкова зле и толкова бавно настигаме другите, че наистина понякога човек може да се отчая.
Все пак, според мене е добре да гледаме и малко по-позитивно на нещата, вместо само да плюем. До вчера нямахме Търговски регистър, днес имаме. Колкото и малко да е, това е една положителна крачка напред. Вярно е, че сайтът е много далече от това, което потребителят очаква, но и това ще се оправи постепенно.
Не харесвам негативизма на българина, който отрича всичко. Това влияе много зле на възможностите ни за прогрес. Аз мисля, че в момента текат процеси, които ни водят към по-добро ВЪПРЕКИ неграмотността и корупцията на държавната администрация. Значи има надежда. И трябва да търсим положителното в такива събития като откриването на Търговския регистър, защото те са поредната (макар и малка) крачка към по-лесен и по-удобен живот.
януари 7th, 2008 at 2:11 pm
Майк, разбирам и подкрепям позитивизма ти, но аз искам да живея в страна в която всичко е наред и е перфектно. Кого трябва да убия за това ?
Самият търговски регистър (доколкото знам) ни е наложен от членството в ЕС. Толкова ли е трудно да го направим добре ? След безкрайно много отлагания поради какви ли не причини ? Ако някой просто си беше свършил работата както трябва сега тази тема нямаше да я има.
Медиите се скъсаха да хвалят нещо което даже не са видели. А това не е истина. Истината е друга и някой трябва да я напише. За да могат тия дето не са си свършили работата , да си я свършат бързо и добре.
Много е хубаво да сме позитивни (btw някой бързо да регистрира http://pozitiven.com/ :-) )
Но като чета http://www.segabg.com/online/article.asp?issueid=2850§ionid=16&id=0000101
наистина ми се струва че живея не там където трябва .
И пак да попитам … кого трябва да убия за да живея в нормална държава ?
януари 7th, 2008 at 3:31 pm
Много по-сериозен проблем лично аз виждам в наличието на лични данни *директно* онлайн, дори и без наличието на captcha-та (IMHO самата captcha се OCR-ва елементарно и на практика ще спре единствено децата предучилищна възраст)
Прото обърнете внимание на URL-a:
https://public.brra.bg/CheckUps/Verifications/FiledDocumentsDisplay.ra?incomming=9318
Параметъра incoming може да се bruteforce-не спокойно (не всички id-та се използват)
От там спокойно се стига го уникалните идентификатори на документи от например този тип:
https://public.brra.bg/Documents/RetrieveDocument.ra?DocGuid=02caab3c395e4b01a8eb168cacbc737f
Накратако, директно се изтеглят прикрепените документи, съдържащи колкото лични данни се сетите, да не говорим за образци от подписи и т.н.
Производителността на системата също е под всякаква критика, но това предполагам ще бъде решено скоро.
P.s. не, не съм писал директно за това на някой от агенцията, това е feature на системата, а не backdoor
януари 7th, 2008 at 3:41 pm
@Alex : Малииииииии. За колко минути се пише bash скрипт за сваляне на тези документи …. за 3 :) Аз казах, вече, че сайта е направен зле, даже не си помислих, че е защитен и ето и доказателството.
януари 7th, 2008 at 3:45 pm
#!/bin/bash
for i in `seq 1000 12000`;
do
wget –no-check-certificate https://public.brra.bg/CheckUps/Verifications/FiledDocumentsDisplay.ra?incomming=i
done
януари 7th, 2008 at 3:47 pm
@Алекс - те четат тук, спокойно :)
януари 7th, 2008 at 3:54 pm
Бого,
Това не е security проблем, така си е заложено в изискванията. По подобен начин си противоречат например и ЗЗЛД и ЗЕДЕП - в сертификата за УЕП трябва да има уникален валиден идентификатор на лицето - ЕГН, адрес, телефон и т.н.
януари 7th, 2008 at 3:57 pm
Alex, заложено е в изискванията да има достъп до спесимена от подпис? Яко :)
януари 7th, 2008 at 4:02 pm
Alex, ама в някой от документите има само лични данни, не мисля, че е добре някой да има достъп до това, например:
https://public.brra.bg/Documents/RetrieveDocument.ra?DocGuid=e20ef568ac7846b7b783b5b01a802243
което bash скрипта ми намери за 1 минута.
Аз за една нощ мога да им сваля целия архив !!!
януари 7th, 2008 at 4:28 pm
Всъщност, като се замисля, не е лоша идея да се извършат брутални тестове от интернет потребителите - така ще се хванат страшно много недостатъци.
Не е лошо и да се шуми - така ще се разбере най-сетне, че онези, които правят конкурси за такива проекти, и ги управляват, или трябва да мислят с главите си, или просто трябва да бъдат подменени.
Но трябва да се шуми умно. Най-малко не бива да се обвиняват едни хора за грешките на други. И не бива да очакваме, че щом сме членове на европейския съюз, държавата ни трябва да стане перфектна и то ВЕДНАГА. Така че, Oggin, не знам кого трябва да убиеш и дали с убийство ще се оправят нещата. Някои твърдят, че единствено Щатите били перфектната държава и че който не е емигрирал, е глупак. Но пък Майкъл Мур разправяше, че здравеопазването им куцало, така че сигурно и там не е идеално.
януари 7th, 2008 at 4:43 pm
@Maйк: За тестове си има фирми или длъжности в фирмата разработчик. Не е сериозно да се пуска сайт на ДА, който излгежда и се държи така (не коментирам дизайна - на мене ми харесва)
януари 7th, 2008 at 5:26 pm
Това, че може да се вземат всички данни, не значи че трябва да се вземат. Ей сега ще ви скочи Явор Колев и ще ви види сметката. Стига сте се заяждали с Brra :)
януари 7th, 2008 at 9:07 pm
гледахте ли новините? за копията на личните карти до които всеки има достъп чрез регистъра?
януари 7th, 2008 at 11:52 pm
Според мен това е недопустимо - към моята вече отказана заявка бях приложил дружествен договор и всеки свободно може да копира данните от личната ми карта и тази на съдружника ми. Доколкото си спомням никъде не съм се съгласил експлицитно данните ми да бъдат предоставяни на трети лица. Мисля да се допитам до КЗЛД за това.
януари 10th, 2008 at 5:02 pm
[...] с УЕП, чакам резултат. Комуникацията ми с агенцията е относно невъзможността да чета документи, ако нямам [...]
януари 21st, 2008 at 11:54 am
[...] Тук, можете да видите, част 1 [...]
януари 30th, 2008 at 2:49 pm
Незнам какво става с тази държава, но според мен проблема е че хората са се примирили прекалено много!!!!
Не смятам, че в нормална държава ще има такова нещо и то ще е задължително!!!!!
Разбира се, че критиката е уместна, не само уместна но трябва повече хора да се замислят, че вече си правят каквито искат тъпотииииииииииииииии
януари 31st, 2008 at 2:50 pm
Имам следния проблем със сайта на търговския регистър.
Отварям основните менюта но немогапод менютата. Виждам ги , чета ги но бутоните не са активни.
Пробвам и с модзилата и експорера но все тая.
Нета ми е от БТК. и минава през рутер.
Ккаво може да е???
март 4th, 2008 at 11:21 am
[...] 1. Колко зле е написан сайта на агенцията - “Кой си оста… [...]
март 4th, 2008 at 5:07 pm
[...] друга форма са заемесени в пародията на сайт наречен търговски регистър. На мене, като на други им е интересно колко пари [...]
март 9th, 2008 at 2:32 pm
Подадохме в Търговския регистър Заявление Д1 за запазване име на ООД. Всичко е точно, провериха , няма такова име, подпечатаха ни Заявлението и на страницата на Търговския регистър в Справки за права върху фирма виждаме, че ние сме запазили това име.
След това подадохме всички останали документи за регистрация. Чакахме 21 дни да излезе решение и ето днес получаваме отказ, с мотива, че вече има регистрирано ООД с такова име в Софийски градски съд.
Току-що отново влязохме в страницата за права върху фирма в Търговския регистър и виждаме същото - че ние сме си запазили името.
…….. Отивам изнервен докрай в Търговския регистър - отвън поне десетина души чакат. Споделям проблема и въпреки, че са изнервени от чакането, хората ми казват да вляза без да чакам и да питам - но не жените които приемат документите - те нищо не знаят, те знаят само да сканират и не са компетентни да отговарят на каквито и да е въпроси, а човекът, който е в отделна стая до тях. Влизам, поздравявам учтиво, въпреки, че както съм “напушен” хич не ми е до любезност. Обяснявам случая накратко, показвам му отказа, показвам му и свидетелството, което са ми дали, че са ми запазили името. Отговор : “Аз не съм адвокат”. Пак питам : “Добре, тук ли трябва да си получа отказа официално срещу подпис и да почне да тече 7-дневния срок от обжалването?”. Отговор : “Има си ред”. Пак питам и вече “кипя” : “Аз питам нещо елементално - да чакам ли на опашката да си получа официално отказа , или ще го получа от друго място?”.
Оня седи и мълчи като пукал ! И така седя като парцал една минута в безмълвна тишина.
Питам се кой поставя тези тукмаци на такива длъжности ??? И защо въобще го има този Търговски регистър при положение, че никой не знае защо е поставен там ?!
март 13th, 2008 at 5:18 pm
Чета коментара на Цветомир Георгиев и мога само да добавям факти доказващи идиотизма на новия търговски регистър. Накратко- адвокат съм и си мисля, че част от работата ми е да спестявам на клиентите ходене по мъките - те доволни, а за мен работа. Чул съм от колеги и познати, че в регистъра се заяждат за малки грешки при попълването на полетата и предварително се запознавам с всички изисквания и дори си губя времето да търся по-подробни указания из въпросния сайт на регистъра, но уви - нищо подобно не намирам. За доуточняване периода е около 10-14 февруари 2008г. Клиента е белгиец и разчита на мен за всички действия, най-малкото защото формите на регистъра са само на български и може да се попълват в Адоб без да се запазват (търсих из нета нещо да ги записвам, но не намерих) Дори заверихме заявлението А4 пред нотариус за по-сигурно. И така редя се на минус 12 градуса и дори стигам за няколко часа на гишето за запазване на име в регистъра. Имам и нотариално заверено ИЗРИЧНО пълномощно, което за несведущите важи за най-педантичните институции като съд, митници, данъчни и т.н., но се оказва че писарушките в регистъра са инструктирани иначе и аз не мога да представлявам клиента!!! Запъвам се за пръв път в живота си и заявявам, че няма да се мръдна докато не говоря с някой от правния отдел да ми посочи правното основание на отказа. И за моя изненада се появява такъв човек който ми заявява, да съм си четял наредбата и закона. Не се представя но разбирам, че се води шеф. Аз си нося лаптоп с актуална Сиела и моля появилия се висок рус младеж да ми покаже точно основанието - не ме огрява с такова внимание, но споменава някакъв член 13 от наредбата. После в отговор на настояването ми разпорежда на служителката от гишето да ми напише изричен отказ и тя го прави под моя диктовка. Няма да ви занимавам как се писах на телевизиите безрезултатно. За още малко сведение ще кажа, че след кратко търсене откривам, че в закона наистина упълномощаването не е споменато, споменати са обаче предвидени от закона случаи, в които и други лица могат да правят заявления в ТР. Дали случайно в чл.24 от Зак.за адвокатурата се предвижда, че част от професията е “представителство на доверителите и подзащитните и защита на правата и законните им интереси пред органите на съдебната власт, административните органи и служби, както и пред физически и юридически лица.” Предвижда се ама кой да чете. Наред с това ЗЗД, но на практика от много по-отдавна предвижда упълномощаването като основно право на лицата и това също е закон ако се не лъжа. За да приключа по телевизията виждам по-късно, че въпросния късо подстриган младеж се оказва Александър някой си и е не къв` да е, ами “ръководител проект Търговски регистър”. Не знам дали това е било същото лице, което е мълчало като пукел пред г-н Георгиев вместо да отговори компетентно на въпросите му, но съм убеден, че тамошните ръководители са от един дол дренки - не си четат законите и наредбите. Мисля си, че тези люде нямат никакво право на защита, както един от преждепишещите е направил. Въпроса с търговския регистър може да изглежда банален на някой от четящите тези редове, но малко по-далечен поглед ще ви убеди, че тук се губят милиони неизработени левове за цялото общество. Защото когато един управител изгуби половин ден да отиде на нотариус за заверка на заявлението, това умножено по половин милион фирми четвърт милион работни дни загуба за обществото и ако средната цена на тези изгубени работни дни сложим по 100 лева това означава 25 000 000 лева. Ама кво са некви си милиони загуба за наш`та фирма. Ние и без това си изгонихме повечето читави хора по чужбина, а останалите тука и без това са доказали, че търпят всичко.
Айде със здраве всички и да живее Кен Лий буди будаутйю :-)
март 26th, 2008 at 4:41 pm
Поддържам критиката на Бого и мисля, че е крайно време данакоплатците да изискват адекватни професионални прояви от администрацията. Недопустимо е подобна институция да не спазва законите, независимо от предпоставките.
април 10th, 2008 at 8:21 am
09.4.2008 г. 12:37:02
Толкова време се загуби за да се свържат с ebg.bg където дори не може да се захрани сметка с банков превод, а се иска само карта (много малко фирми имат карти, повечето са на физически лица). Накрая неизвестно в какъв вид се получава удостоверението (вероятно електронно подписано и вероятно неприемливо например в банка за освобождаване на уставния капитал). Издава ли се и какъв разходен документ (от ТР пък и от платежната система). Има ли и каква е възможността да се поръча удостоверението на хартиен носител с мокър печат и изходящ номер с доставка по пощата? Чака ли се и кога интеграция и с други платежни системи? Много и нерешени въпроси…
Борислав 10.4.2008 г. 09:00:16
Цитирам отговорите от ebg.bg за да няма недоразумения: Здравейте, за момента не могат да се извършват плащания към Търговския регистър, тъй като услугата е в процес на разработка. Очакваме в най-скоро време тя да бъде достъпна за потребителите на eBG.bg. За да извършите банков превод през системата на eBG.bg, трябва да регистрирате дебитна карта с логото на БОРИКА. От менюто “Услуги” изберете “Банков превод” - “Кредитен превод” или “Превод към бюджета”. Таксата за превод от дебитна карта към сметка е 1 лв. + таксата на банката оператор. ЕBG.bg се старае да разреши извършването на банкови преводи и чрез карти VISA/VISA Electron/MAstercard, като се очаква услугата да бъде пусната до средата на следващия месец. Моля, ако имате някакви други въпроси, не се колебайте да се обърнете към нас. Екипът на eBG.bg support@eBG.bg Tel: +359 2 971 99 49 Fax: +359 2 971 99 44 http://www.eBG.bg
Борислав 10.4.2008 г. 09:01:54
След въпроса ми как да захраня сметката си в ebg.bg от банкова сметка Цитирам отговорите от ebg.bg за да няма недоразумения: Здравейте, eBG картата може да бъде заредена единствено през нашата система с дебитна карта с логото на Борика. Вие не можете да захраните сметката си в eBG.bg чрез банков превод. Моля, ако имате някакви други въпроси, не се колебайте да се обърнете към нас. Екипът на eBG.bg support@eBG.bg Tel: +359 2 971 99 49 Fax: +359 2 971 99 44 http://www.eBG.bg
Борислав 10.4.2008 г. 09:07:47
И накрая моя коментар: Въвеждането на електронно плащане към ТР е изцяло на конкуретна основа, избрана е най-подходящата платежна система, тя позволява масово използване на услугите в ТР, бързо, безпроблемно, удобно на граждани и фирми. Така избрания метод на плащане ще спомогне за бързо увеличаване на популяризирането и завземането на пазарен дял на една платежна система.
май 8th, 2008 at 8:38 am
Усещането ми е че всички подадени пакети документи са едни затворени пликове, които чакат своята обработка (днес се обработва 19 март). За съжаление съдържанието на пакетите не се отразява на бързината на обработване. В тези пакети има повторно изпратени, вече преглеждани, лесни за обработка и сложни такива. Общата опашка за обработка води до неимоверно забавяне. Ако имаше отделни опашки за обработка отделно на различните видове регистрации, откази, молби и т.н. изоставането нямаше да е толкова главоломно.
В момента в България за да регистрираш фирма (дори ЕТ) трябва да чакаш над 40 дена, а ако има дори незначителна грешка в документите (явна фактическа - например буква в името) над 80 дена и тези срокове се увеличават със всеки изминат ден. На гише и през Интернет се приемат средно по 1300 пакета на ден, а от юридическия отдел обработват не повече от 600 пакета. Така всеки работен ден генерира около 600 пакета на опашката - нещата се влошават със всеки изминат ден.
юни 5th, 2008 at 11:59 am
Една регистрационна одисея
„СЪВЕЩАНИЕ НА БОГОВЕТЕ АТИНА ПООЩРЯВА ТЕЛЕМАХ
Музо, запей ми за този герой многоопитен, който…“
е решил да регистрира фирма в България (едноличен търговец ЕТ).
ЕТ беше най-лесната за регистриране правна форма за осъществяване на търговска дейност, за радост на държавата и беда на помислилите си да не се редят пред социалните, всички получени приходи се смятат за личен доход и подлежат на социално осигуряване.
На 22.02.2008 година бе запазено име и подаден комплект документи към Търговския регистър (ТР) по Интернет, всички държавни такси са платени в пълния им обем.
Само след 31 дена на 25.03.2008 година, бе получен мотивиран отказ от служител на ТР.
На същия ден бе подадена жалба в срок чрез ТР към съда за отмяна на отказа.
Жалбата е получена в съда и заведена с дата 07.05.2008 – 44 дена след подаване и. По жалбата е дадено указание за внасяна на държавна такса получено на 13.05.2008, която е внесена на същия ден.
С решение на съда на 19.05.2008 – 12 дена след внасяне на жалбата, отказа на ТР е отменен и е указано фирмата да бъде вписана в ТР.
На 05.06.2008 след няколкократни разговори с ТР (информацията в сайта на ТР по съответните документи е със статус Обработва се) бе обещано решението на съда да се въведе с дата 05.06.2008. В разговора бе обещано това да доведе до регистрация след около 2 месеца (преминаване през общата опашка за първоначална регистрация).
В момента има приети 44000 чакащи за обработване преписки в ТР, те могат да бъдат обработени (при запазване на този темп) след около 80 работни или 110 календарни дни.
Изводът:
Ако желаеш да регистрираш фирма (било то и с най-ощетената от облагане правна форма) и допуснеш явна фактическа грешка от типа на объркано име или сгрешена цифра, ще преминете през общата опашка 1 път за да ви откажат, 2 път като подадете жалба срещу отказа, кратка пауза за разглеждане на жалбата от съда и 3 път за да се впише решението на съда (което по закон би трябвало да се впише веднага).
Регистрация на ЕТ – няма проблеми дай парите и чакай…